Vraag en Antwoord

Bekijk de veel voorkomende onderwerpen, zoek of bekijk de verschillende onderwerpen

Problemen met afspelen

Bij het casten via Chromecast werken de ondertitels niet. Hoe los ik dit op?

Als je een externe Chromecast gebruikt, kun je tijdens het afspelen van de film onderin de menubalk van de player ondertitels selecteren. Dit doe je als volgt:



Vanuit de CineMember-app:
  • Activeer Chromecast rechts bovenin de CineMember-app.
  • Klik bij een film op 'Afspelen'.
  • Klik onderin de blauw/paarse-menubalk op de pijltjes links onderin.
  • In het scherm dat hierna verschijnt, klik je op 'CC' om de gewenste ondertitels te selecteren.


Vanuit de Google Chrome-browser:
  • Activeer Chromecast rechts bovenin op onze website.
  • Klik op 'cast naar (naam Chromecast)'.
  • Klik onderin de menubalk op het ondertitel-icoontje om de gewenste ondertitels te selecteren.


Als de mogelijkheid om ondertitels te selecteren niet verschijnt, kan een herstart van je Chromecast een uitkomst bieden. Hier lees je hoe je dit doet.
De beeldkwaliteit lijkt niet optimaal, waaraan ligt dit?

Het kan zijn dat het een wat oudere film betreft welke niet in HD beschikbaar is. Ook kan je verbinding niet optimaal zijn waardoor de film in een lagere resolutie afspeelt. Verder maken we gebruik van 'adaptive streaming'. Dit houdt in dat CineMember je bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld.

Het beeld hapert tijdens het streamen van films. Hoe kan ik dit oplossen?
  • Als het beeld hapert of als je schokkerig beeld ervaart, adviseren we je om alle andere actieve, op de achtergrond draaiende programma's op je smartphone, tablet of laptop af te sluiten. Als er veel programma's actief zijn, wordt hierdoor veel werkgeheugen ingenomen. Dit kan de kwaliteit van de stream negatief beïnvloeden.
  • Haperend beeld kan óók veroorzaakt worden door een instabiele internetverbinding. Hoe dichter bij de internetaansluiting, hoe stabieler de verbinding doorgaans zal zijn. Het downloaden van films in onze app kan eventueel een oplossing zijn voor dit probleem.
  • Als je gebruikmaakt van Chromecast of Airplay (Apple TV) raden we je aan om te streamen vanaf je smartphone of tablet en hierbij gebruik te maken van de mobiele CineMember-app. Als je problemen ervaart, raden we aan om je Chromecast even te herstarten of te kijken of er updates beschikbaar zijn op je Apple TV.
Het Chromecast-symbooltje is niet zichtbaar. Wat nu?

Soms kan het nodig zijn om je Chromecast te rebooten / herstarten. Hierna wordt het icoontje weer zichtbaar. Hier lees je hoe je dit doet. Een andere oplossing is het volledig afsluiten en opnieuw starten van de CineMember-app.

Menu
loading