Vraag en Antwoord

Bekijk de veel voorkomende onderwerpen, zoek of bekijk de verschillende onderwerpen

Algemeen

Toon alle vragen in deze categorie
Hoe werkt CineMember?

Via je internetbrowser op je smartphone, tablet of computer kun je een account aanmaken en een abonnement nemen. Daarna kun je direct starten met het kijken van films. Dit kan op je smartphone, tablet, laptop en je televisie. Als je op je smartphone of tablet wilt kijken, adviseren we je gebruik te maken van de CineMember-app. Deze is te downloaden uit de App Store of de Google Play Store. Nadat je via een internetbrowser een account hebt aangemaakt, kun je in onze app inloggen met de door jou gekozen inloggegevens. Als je op je televisie wilt kijken, kan dit met behulp van Chromecast of Airplay (Apple TV). Op sommige Smart TV's kun je gebruikmaken van de CineMember-app.

Ik ben een gebruiker van de oude CineMember website en heb een nieuw wachtwoord nodig

Met ingang van de nieuwe website vragen wij gebruikers van de oude website om hun wachtwoord te veranderen. Als je al een CineMember account had dan gelden de volgende instructies voor jou:

  • Klik op 'Login'.
  • Klik op 'Wachtwoord vergeten'.
  • Vul hier het e-mail adres van je account in.
  • Je krijgt nu een e-mail met instructies om verder te gaan. Klik hier de relevante URL.
  • Hier vul je je nieuwe wachtwoord in. De wachtwoord moet hebben: minstens 8 symbolen, 1 hoofdletter, 1 nummer en 1 speciaal teken.
  • Als de pagina zegt dat het aanpassen van je wachtwoord is gelukt, ga je terug naar 'Login' en voer je je gegevens in om in te loggen.
  • Je kan nu CineMember nu weer als normaal gebruiken. Alvast veel kijk plezier.
Ik ervaar problemen bij gebruik van de app op mijn Smart TV. Wat nu?

Als je niet probleemloos kunt kijken, raden we je aan om te kijken of er software-updates beschikbaar zijn voor je Smart TV en indien mogelijk te updaten. Ook kun je proberen de CineMember-app te verwijderen en deze weer opnieuw te installeren. Blijf je problemen ervaren? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een cadeaubon of een vouchercode ontvangen. Hoe kan ik deze verzilveren?

Heb je al een account dan kun je dit het makkelijkste doen in je Accountgegevens.


Heb je nog geen account, volg dan de stappen hieronder:


      Klik op onderstaande 'Verzilver je korting'-button en kies dan voor MAANDABONNEMENT.
      Voer in de tweede stap bij 'Voucher', de kortingscode in of de code van je giftcard. Dit kunnen cijfers, letters of een combinatie hiervan zijn. Let op dat de de codes hoofdlettergevoelig zijn.
      Zodra je de code hebt ingevuld klik je op 'Verzilver'.
      Heb je een code voor een kortingsactie (bijvoorbeeld 50% korting op de eerste 3 maanden CineMember) dan verschijnt het bedrag dat je moet betalen om van de aanbieding gebruik te maken. Heb je een code voor een gratis periode (bijvoorbeeld bij een cadeaubon) dan verschijnt er geen bedrag.
      Klik op 'Accepteren en voltooien' .
      Maak een account aan of vul je bestaande accountgegevens in.
      Doe (indien nodig) de betaling en kijken maar!

In de regel staat bij kortingsacties het automatische verlengen van je abonnement uit.

In welke landen kan ik CineMember bekijken?

De films van CineMember kun je bekijken in Nederland, België, Luxemburg, Curaçao, Aruba, Sint-Maarten, Bonaire, St. Eustatius en Saba. Als je in één van deze gebieden je abonnement hebt afgesloten, kun je de films streaming ook doen in alle 28 lidstaten van de EU, tijdens bijvoorbeeld een vakantie of zakenreis.

Met wie werkt CineMember samen voor het aanbod van haar films?

CineMember werkt samen met vele arthouse-distributeurs in Nederland en België. We bieden met name films aan van Cinéart, September Film, Paradiso, Lumière en Cinemien. Maar ook kwaliteitsfilms van bijvoorbeeld Belga Films, De Filmfreak, Cherry Pickers, Arti Film, Just Entertainment, MOOOV, Cinema Delicatessen en diverse zelfstandige producenten maken deel uit van ons aanbod.

Wat is CineMember?

Net als Netflix, Amazon Prime en Videoland is CineMember een abonnementsdienst maar dan alleen met arthousefilms. Net als bij andere streamingdiensten kun je voor een vast bedrag per maand onbeperkt alle films online kijken die op CineMember worden aangeboden. Dat zijn er in ieder geval meer dan 1500 en elke week voegen we minimaal twee nieuwe films toe. Vaak zijn dit er meer. Deze films vind je op de Films-pagina. Een abonnement kost €9,99 per maand. Ook bieden we halfjaar- en jaarabonnementen aan met korting.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?

Betalen kan door middel van iDEAL, creditcard, Bancontact, KBC/CBC-betaalknop en Belfius Pay Button. Betalingen lopen via onze betaalpartner Mollie.

Films

Toon alle vragen in deze categorie
Hoe kan ik ondertitels selecteren op mijn Smart TV?

Als de film is gestart, klik je in de menubalk (waar je de film ook op pauze kunt zetten) op het instellingen-symbool. Gebruik hiervoor de afstandsbediening van je televisie. Vervolgens kun je hier Nederlandse (en soms ook Franse) ondertitels selecteren. Zodra er een blauw vinkje voor staat, heb je de ondertitels geselecteerd.

Wat voor films kan ik zien?

Het aanbod van CineMember bestaat hoofdzakelijk uit arthousefilms en documentaires. De films zijn onder te verdelen in verschillende genres zoals familiefilms, westerns, thrillers, animaties, foodfilms, lgbtq+ en kostuumdrama's. Ook zonder account kun je door het aanbod bladeren en precies zien welke films we allemaal aanbieden.

Zijn de films beschikbaar in HD-kwaliteit?

De meeste films worden in HD (High Definition) vertoond. Er zijn echter ook oudere films die niet in HD beschikbaar zijn. Verder maken we gebruik van adaptive streaming. Dit houdt in dat CineMember je bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld. Op de volgende website meet je snel en eenvoudig je internetsnelheid: www.internetvergelijk.nl/snelheidstest/.

Mijn Account

Toon alle vragen in deze categorie
Hoe koppel ik mijn CineMember-account aan mijn Smart TV?
  1. Installeer de CineMember-app op je Smart TV. Je vindt de app in de app store van je televisiemerk of gebruik de app in de Google Play Store.
  2. Stap 2 - Open de app. Er verschijnt nu een koppelcode in beeld.
  3. Stap 3 - Log op je laptop, tablet of smartphone in op www.cinemember.nl of www.cinemember.be en ga naar Mijn account en klik op Koppelen.
  4. Stap 4 - Vul de koppelcode in en klik op Nu koppelen.
Wat voor abonnementen bieden jullie aan?

We bieden drie verschillende abonnementen aan: een maand, halfjaar en jaarabonnement. Met alle abonnementen kun je op twee schermen tegelijk kijken én heb je onbeperkt toegang tot ruim 1500 kwaliteitsfilms. Een maandabonnement kost €9,99 per maand, een halfjaarabonnement kost €50 (17% korting) per half jaar en een jaarabonnement kost je €95 (21% korting) per jaar. Alle abonnementen zijn ieder moment eenvoudig opzegbaar. Als je een maandabonnement hebt, wordt je abonnement iedere keer per maand verlengd. Als je een halfjaar of een jaarabonnement hebt, wordt je abonnement iedere keer met een halfjaar of jaar verlengd. Tenzij je opzegt voordat de nieuwe verlenging ingaat.

Op welke apparaten is CineMember te gebruiken?

Toon alle vragen in deze categorie
Hoe kan ik CineMember kijken op mijn tv?

CineMember ondersteunt Airplay en Chromecast. Let op: voor Chromecast geldt dat dit op je iPad of iPhone enkel te gebruiken is vanuit de CineMember-app. Als je een Android-tablet of Android-smartphone gebruikt kun je óók casten vanuit de Chromebrowser. Casten vanuit je browser kan ook op computers van zowel Windows als iOS. Voor diverse TV-modellen hebben we speciale Smart TV apps. Hieronder vind je een overzicht.


Als zowel je tv als je laptop of pc een HDMI-aansluiting heeft, kun je deze met een HDMI-kabel met elkaar verbinden. Alles wat normaal gesproken op het beeldscherm van je laptop of pc staat, verschijnt nu op je tv. Dus ook de CineMember-film die je op je laptop of pc afspeelt.

LG Smart TV

Optie 1: CineMember SmartTV App

De CineMember SmartTV-app is te vinden in de LG Content Store. Installeer deze app voor de beste filmervaring.

Optie 2: AirPlay

Afgelopen twee jaar heeft LG een aantal Smart TV modellen voorzien van AirPlay 2. Hierdoor kun je eenvoudig films casten via de CineMember iOS app.

Bekijk de iculture website voor meer informatie over de modellen die AirPlay 2 bevatten.

Philips Smart TV

Optie 1: Philips App Gallery: Philips Smart TV's (2013-2015) en Philips Android TV's (2016+)

Open de App Gallery (app-overzicht) op je Smart TV om te bladeren door de apps. Zoek op ‘CineMember’ en installeer de CineMember app op je Philips Smart TV.

Optie 2: Google Play voor Android TV's:

Download CineMember via Google Play:

• CineMember Android TV app voor Philips Smart TV's

Optie 3: Chromecast

Philips Smart TV's met ingebouwde Chromecast ondersteuning. Te gebruiken in combinatie met de CineMember Android- of iOS-app op je mobiele telefoon of tablet.

Samsung Smart TV

Optie 1: CineMember SmartTV App

De CineMember app is te vinden in de App Store van Samsung op SmartTV's vanaf jaargang 2011.

Optie 2: AirPlay

Afgelopen jaren heeft Samsung een aantal Smart TV modellen voorzien van AirPlay 2. Hierdoor kun je eenvoudig films casten via de CineMember iOS app en cinemember.nl of cinemember.be website. Bekijk de iculture website voor meer informatie.

Tablets & Smartphones

CineMember smartphone & tablet app

CineMember is ook beschikbaar op smartphone & tablet:

Download de CineMember iOS app in de Apple app store.

Download de CineMember Android app in de Google playstore.

Films casten naar Smart TV

Er zijn twee mogelijkheden om films te casten vanaf smartphone & tablet:

1: Chromecast

Met Chromecast kun je films casten naar apparaten met (ingebouwde) Chromecast ondersteuning. Chromecast is beschikbaar in de CineMember iOS app, CineMember Android smartphone app en cinemember.nl of cinemember.be website.

2: AirPlay

Met AirPlay speel je eenvoudig films af op Apple TV (2e generatie of hoger). AirPlay is beschikbaar in de CineMember iOS app en cinemember.nl en cinemember.be website. Met AirPlay 2 speel je nu ook films af op andere nieuwere modellen Smart TV’s.

Bekijk het overzicht voor meer informatie.

Problemen met afspelen

Toon alle vragen in deze categorie
Bij het casten via Chromecast werken de ondertitels niet. Hoe los ik dit op?

Als je een externe Chromecast gebruikt, kun je tijdens het afspelen van de film onderin de menubalk van de player ondertitels selecteren. Dit doe je als volgt:



Vanuit de CineMember-app:
  • Activeer Chromecast rechts bovenin de CineMember-app.
  • Klik bij een film op 'Afspelen'.
  • Klik onderin de blauw/paarse-menubalk op de pijltjes links onderin.
  • In het scherm dat hierna verschijnt, klik je op 'CC' om de gewenste ondertitels te selecteren.


Vanuit de Google Chrome-browser:
  • Activeer Chromecast rechts bovenin op onze website.
  • Klik op 'cast naar (naam Chromecast)'.
  • Klik onderin de menubalk op het ondertitel-icoontje om de gewenste ondertitels te selecteren.


Als de mogelijkheid om ondertitels te selecteren niet verschijnt, kan een herstart van je Chromecast een uitkomst bieden. Hier lees je hoe je dit doet.
De beeldkwaliteit lijkt niet optimaal, waaraan ligt dit?

Het kan zijn dat het een wat oudere film betreft welke niet in HD beschikbaar is. Ook kan je verbinding niet optimaal zijn waardoor de film in een lagere resolutie afspeelt. Verder maken we gebruik van 'adaptive streaming'. Dit houdt in dat CineMember je bandbreedte checkt en afhankelijk daarvan de kwaliteit van het beeld bepaalt. Bij een lage internetsnelheid kan het dus gebeuren dat een HD-film op SD-niveau (Standard Definition) wordt afgespeeld.

Het beeld hapert tijdens het streamen van films. Hoe kan ik dit oplossen?
  • Als het beeld hapert of als je schokkerig beeld ervaart, adviseren we je om alle andere actieve, op de achtergrond draaiende programma's op je smartphone, tablet of laptop af te sluiten. Als er veel programma's actief zijn, wordt hierdoor veel werkgeheugen ingenomen. Dit kan de kwaliteit van de stream negatief beïnvloeden.
  • Haperend beeld kan óók veroorzaakt worden door een instabiele internetverbinding. Hoe dichter bij de internetaansluiting, hoe stabieler de verbinding doorgaans zal zijn. Het downloaden van films in onze app kan eventueel een oplossing zijn voor dit probleem.
  • Als je gebruikmaakt van Chromecast of Airplay (Apple TV) raden we je aan om te streamen vanaf je smartphone of tablet en hierbij gebruik te maken van de mobiele CineMember-app. Als je problemen ervaart, raden we aan om je Chromecast even te herstarten of te kijken of er updates beschikbaar zijn op je Apple TV.
Menu
loading